Averzia k strate

averzia k strate

Čo k čomu a vôbec… čo to má s businessom? Averzia k strate je súčasť prospektovej teórie (jeej, behaviorálna ekonómia), ktorá rieši množstvo zaujímavých vecí, ako otázky pravdepodobnosti, rizika, a vzťahov medzi nimi a tiež aj napr. princíp znižujúcej sa citlivosti. My sa však zatiaľ zameriame len na „loss aversion…

čítať viac

Logo dizajn

dizajn-loga

Ako dôležité je mať naozaj dobré logo? A vôbec… čo je to dobré logo? Má zmysel investovať čas, peniaze a energiu do tvorby loga? Ako a prečo vôbec firmy logá menia v procese rebrandingu? To sú niektoré z otázok ktoré si zodpovieme v nasledujúcich riadkoch.

čítať viac

Cena a hodnota designu

cena-designu

Cena, hodnota, náklady, zisk, obrat, konkurencia, služby, produkt. Krásne slovíčka však? Koľko ľudí však vie, čo vlastne znamenajú a ako sú od seba navzájom závislé. V nasledujúcom článku si trošku priblížime, aspekty cenotvorby vo sfére designu.

čítať viac

7 „mýtov“ grafických

grafický-dizajn-logo

Áno, tie úvodzovky sú v nadpise naschvál. Prestavíme si totiž zopár claimov, ktoré v oblasti dizajnu rezonujú pomerne často, ale vo svojej podstate sú niečo medzi „ok, ale len vo výnimočných prípadoch“ a „absolútny blud“. A dodávam, že poradie je radnom, neslúži na škálovanie.

čítať viac